donderdag 18 augustus 2011

STEEGJE

Ja, u ook goedemorgen. Wat zegt u? Of ik een vuurtje heb? Nee, helaas... Ik ben lang geleden gestopt met vuur geven. Waarom, zegt u? Tja, je weet niet wat mensen er mee doen, hè? Vuur is toch een tamelijk gevaarlijk verschijnsel. Maar ik had eigenlijk ook een vraag. Zou u alstublieft uw plastic tasje van mijn fietsstuur af kunnen halen? Ja, die ja. Die met die blikjes Export bier erin. Nee, natuurlijk wist u niet dat dat mijn fiets was. Hoe kon u dat weten? Geeft helemaal niks hoor. Hier, ik zet het tasje wel op de grond. Zo kan ik een stuk beter bij mijn fiets. Als dat verdomde slot nou ook eens mee zou werken... Grrmbl. Ah eindelijk. Nu dat Axa-slot nog. Ja, het is wat gammel. Dat komt omdat iemand hem al een paar keer heeft geprobeerd te forceren. Wat u zegt: die jeugd van tegenwoordig... Soms hangen ze hier wel met z'n tienen onder dit poortje. Nooit gezien? Tja, julie wisselen elkaar af blijkbaar.

Zo. Als u, eh... vriendin nou een klein stapje opzij doet, dan kan ik er vandoor. Wat ik ga doen? Nou, ik ga werken. Het is immers een gewone werkdag. Ja, de tijd gaat erg snel. Zo sta je met z'n allen gezellig een biertje te drinken en dan is het alweer middag. Zo gaat dat. Mevrouw, kunt u nog een klein stapje opzij doen? Nee, naar de andere kant alstublieft. Zo ja... Ah nee, zal je altijd zien! Wil je net vertrekken en dan moet er weer zo nodig een auto door het poortje. Wacht, ik draai mijn fiets even terug. Eh, u had beter aan de andere kant kunnen gaan staan. Zo is het wel érg krap ja. Au... Nee, geeft niks. Het zijn toch oude schoenen. Zo, meneer is er eindelijk langs met zijn dikke Mercedes... Ja, hij keek wat chagrijnig inderdaad. Misschien had u ook niet op zijn auto moeten spugen. Nou, Ik ga er maar eens vandoor. Fijne dag nog!

Of ik al te laat ben? Ach, misschien een klein beetje. Godsgl... het is alweer tien voor één! Ik moet er nu écht vandoor. Shit... U was zeker aan het schuilen voor de regen. Wat een hondeweer is het ook. We zitten alweer dik in augustus en het regent al maanden pijpestelen! Het lijkt wel een moesson. Wat zegt u? Nou, zo'n tropische regenbui. Of zoiets. Tja, weet ik veel. In Indonesië of zo. Sorry? U bent wel eens in Engeland geweest? Ja, dat is de andere kant op. Ach, uw vriendin is Engelse? Kijk eens aan. Dat Haarlem wordt steeds internationaler. Ze heeft aan de heroïne gezeten, maar is nu helemaal clean? Ongelofelijk. Het lijkt me erg moeilijk om daar vanaf te komen. Nee, bedankt. Ik hoef geen biertje. We staan dan wel gezellig te kletsen, maar ik moet toch maar eens gaan. Eh, dat lege blikje kunt u misschien beter in de hoek zetten. Daar, naast die Dixie... Ja, dat stinkt ja. Er wordt nogal slecht gebruik van gemaakt helaas.

Goed, ik wens u nog een fijne dag. Het lijkt dan toch eindelijk een beetje minder te regenen. What the... Mijn band is lek! Dat zal die jeugd wel weer zijn geweest. Nee, u doet zoiets natuurlijk niet. U staat hier rustig te drinken. Nou, lekker is dat! Het is inmiddels over enen... Weet u, doet u mij toch maar dat biertje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers